نکات مراقبت از پوست(قسمت اول )

در اینجا روش های مراقبت از پوست را به شما آموزش می دهیم تا به پوست صاف و شفافی که همیشه می خواستید برسید. روش های ما را دنبال کنید تا پوستی زیبا و شفاف  به طور طبیعی داشته باشید.

مراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان است. اغلب ما سريع آرايش مي‏کنيم اما نکات مهم مراقبت از پوست را ناديده مي‏گيريم  به هر حال  افراد معمولا دوست ندارند سن‌شان را به یاد بیاورند. اولین چیزی که آنها را می‌ترساند فکر کردن به پیری صورت‌ است چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی ببینند صورت‌شان از سن واقعی‌شان مسن‌تر به نظر می‌رسد. پس همه‌ی ما به نوعی علاقه‌مند هستیم به هر وسیله‌ای که شده روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم. از طرفی حتی زمانی‌ که جوان‌تر هستیم نیز دوست داریم پوست‌مان شاداب باشد و زیباتر دیده شویم. پس سعی می‌کنیم از انواع و اقسام روش‌ها، محصولات مراقبت از پوست و انواع ویتامین‌های خوراکی کمک بگیریم.

قانون طلایی

قبل از خواب آرایش‌تان را پاک کنید

 باید قبل خواب آرایش خود را پاک کنید. پوست در طول شب باید تنفس کند و آرایش از این امر جلوگیری می کند. خوابیدن با آرایش موجب باز شدن منافذ پوست می شود که باعث ایجاد نواقص پوستی و لکه های سیاه می شود همچنین باقی ماندن آرایش و آلودگی روی پوست باعث خشکی پوست  و شوره پوست می‌شود (همان پوسته‌های سفیدی که گاهی روی پوست صورت حس می‌کنید.) دکتر مکرین الکسیادس آرمناکاس (Macrene Alexiades-Armenakas) استادیار متخصص پوست در دانشکده‌ی پزشکی ییل آمریکا معتقد است: «اکثر مواد آرایشی حاوی نوعی مولکول قندی است که می‌تواند موجب رشد قارچ‌ها در طول شب بشوند.» فراموش نکنید آرایش چشم‌ را نیز خوب پاک کنید. به نظر دکتر وو «باقی ماندن آرایش چشم، موجب جوش ‌های اطراف چشم، خارش و پدید آمدن جوش‌های ریز سفید موسوم به کیست میلیا می‌شود.» مراقبت اساسي‏ و منظم از پوست هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکيل شده ‏است؛ تميز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن پوست و استفاده از شيرپاک‏کن‏ها.حتي اگر وقت کافي نداريد، تميز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خيلي مهم است.برای پاکسازی چشم از مواد آرایشی می‌توانید از انواع پاک‌‌کننده‌های آرایش چشم که در بازار وجود دارد، استفاده کنید.

پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط کافیست مقداری روغن زیتون روی پنبه بریزید و روی صورت ماساژ دهید تاصورتتان کاملا عاری از آرایش و آلودگی ها شود.


 

خواب کافی

درطول شب 8 ساعت خواب کامل داشته باشید. داشتن خواب کافی، موضوع مهمی برای سلامت بدن، به خصوص پوست است پس ارزش دارد آن را تکرار کنیم نداشتن خواب کافی باعث می شود خسته به نظر برسیدو به پوست آسیب می رساند. بیدار ماندن در طول شب موجب ایجاد لکه های پوستی می شود. امی وکسلر (Amy Wechsler) یکی از دو پزشک آمریکایی دارای دو تخصص پوست و روانپزشکی می‌گوید: «کم‌خوابی و بی خوابی، گردش خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود رنگ‌ پریده‌ به نظر برسید. از طرفی شب‌هنگام بهترین زمان  برای بازسازی سلول‌های پوست است بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.»

شستن و مرطوب کردن پوست قبل از رفتن به تخت خواب را فراموش نکنید. برای پوست های خشک از شوینده های بدون الکل استفاده کنید. از مرطوب کننده استفاده کنید و از شستن صورت با آب داغ  و گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید هرچند دوش آب داغ مخصوصا در فصل سرد لذت‌بخش است اما حمام با آب داغ یا خیلی گرم یکی از دشمنان بی چون‌ و چرای پوست شماست. دوش آب داغ نه تنها موجب قرمزی و بعد از آن سوختگی پوست و خشکی پوست می شود بلکه باعث می‌شود عروق خونی برای خنکی پوست تلاش کنند در نتیجه فرد ممکن است دچار سرگیجه شود. دکتر الکسیادس آرمناکاس می‌گوید: «پوست شما در بیست سالگی در عرض یک ساعت بعد از استحمام می‌تواند به حالت عادی خود بازگردد این روند در سی سالگی، ممکن است ۲ساعت طول بکشد اما در ۴۰ سالگی پوست شما توانایی بازگشت به حالت عادی و خاصیت ارتجاعی بیست سالگی را ندارد پس در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد گرفت»

وقتی کم می‌خوابید، از شیر سویا استفاده کنید

شیرسویا یک ضدالتهاب طبیعی است که تورم و پف را کم می‌کند. آنا چاپس (Anne Chapas) جراح و متخصص پوست می‌گوید: «چون تمام مدت شب دراز کشیده هستید، زیر چشم‌تان آب جمع می‌شود و به مرور زمان زیر چشم‌‌ها پف می‌کند.» پس سعی کنید طوری بخوابید که صورت‌تان کمی بالا قرار بگیرد، برای مثال دو بالشت زیر سر بگذارید. پروتئین سویا باعث می‌شود خطوط موسوم به پنجه کلاغی که معمولا اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند کم‌تر و ملایم‌تر به نظر برسند. خنکی شیر سویا، پف چشم را کم می‌کند و با انقباض رگ‌های اطراف چشم باعث می‌شود خون به چشم‌تان ندود و چشم‌تان قرمز به نظر نرسد. برای اینکه حس بهتری داشته باشید و برای رفع قرمزی چشم‌‌ها می‌توانید از کمپرس شیر سویا استفاده کنید. پنبه را آغشته به شیرسویا کنید و روی چشم‌ها (یا هر قسمت از صورت‌تان که قرمز و ملتهب یا تحریک شده است)، بگذارید. حالا آرام باشید و اجازه دهید این کمپرس مفید ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

 همین امروز صبح پف زیر چشم را درمان کنید

سعی کنید صبح‌ها زیر چشم‌تان را با یک کرم دور چشم حاوی مواد ضدپف چشم و بازسازی‌کننده ماساژ دهید. برای رفع تیرگی دور چشم هم می‌توانید از کرم‌ها و سرم های کافئین‌دار استفاده کنید. کافئین عروق خونی را منقبض می‌کند و باعث می‌شود خون مویرگ‌ها کمتر زیر پوست پخش شود و پوست را تیره نکند. دی اکسید تیتانیوم، میکا و اکسید آهن موجود در این کرم‌ها باعث بازتاب نور می‌شود و پوست را شفاف‌تر می‌کند.

ادامه دارد …

سرم کافئین %5 دور چشم اوردینری

کرم ترمیم کننده دور چشم مخصوص شب استی لودر

نکات مراقبت از پوست ( قسمت دوم)

نکات مراقبت از پوست ( قسمت سوم )

نکات مراقبت از پوست ( قسمت چهارم)

نکات مراقبت از پوست ( قسمت پنجم )

نکات مراقبت از پوست ( قسمت ششم)

 

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید