نکات مراقبت از پوست ( قسمت پنجم)

عادت های سالم برای سالم ماندن بدن و پوست

 به طور منظم ورزش کنید.پیاده روی، دویدن و یوگا به بهبود گردش خون بدن کمک می کند و به پاکسازی بدن از مواد مضر بهبود می بخشد. اگر وقت کافی برای انجام ورزش ندارید تند راه رفتن دور ساختمان نیز می تواند به عرق کردن کمک کند.

مراقبت از پوست را قبل از  ورزش فراموش نکنید. از شیر پاک کن برای به حداقل رساندن تولید چربی پوست استفاده کنیدو بعد از ورزش پوست را پاکسازی و از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید.همچنین می توانید از عسل برای نرم کردن و التیام دادن پوست،یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

برای خود وقت بگذارید و از استرس دوری کنید. استرس باعث پیری می شود و این به این دلیل است که هنگامی که استرس دارید بدن شروع به ترشح هورمون کورتیزول و هورمون های دیگر می کند که موجب چرب شدن پوست می شود. از ورزش های کنترل استرس استفاده کنید مانند: نفس عمیق کشیدن، یوگا و عبادت. عبادت بیشتر، آرامش خاطر بیشتر.

سیگار کشیدن یکی از عادات غلطی است که به پوست آسیب شدیدی وارد میکند اگر بدن و پوست سالمی میخواهید کافیست سیگار کشیدن را کنار بگذارید و به این ترتیب نیمی از راه رسیدن به سلامتی را طی کرده اید.

رژیم غذایی منظم داشته باشید، به خودتان برسید. ماساژ با روغن زیتون از جمله کارهایی است که برای مراقبت از پوست باید انجام دهید. با توجه به نوع پوست خود روغن مناسب را انتخاب کنید. از روغن زیتون، نارگیل، خردل یا بادام می توانید استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه بشویید، حالا پوستی زیبا و شفاف دارید.

عضله های صورت را فراموش نکنید. برای 5 دقیقه در روز هم که شده صورتتان را ماساژ دهید. گونه و فک و اجزای دیگر صورت را ماساژ دهید تا پوستتان سالم و جوان بماند.

همانطور که پوشیدن لباس زیبا به زیبا به نظر رسیدن شما کمک می کند. داشتن لبخند روی صورت به جوان ماندن عضله های صورت و پوست کمک می کند. با لبخند 10 سال جوان تر بمانید و بدین ترتیب از پوست خود مراقبت کنید.

پوست را با ملایمت اصلاح کنید

موم انداختن یا اصلاح موهای زائد مخصوصا در خانم‌هایی که پوست تیره‌تر دارند می‌تواند به آسیب‌های پوست مثل لک یا زخم منجر شود. دکتر کوک-بولدن پیشنهاد می‌کند قبل از اپیلاسیون، جاهایی از پوست را که می‌خواهید اصلاح کنید با یک شستشو دهنده‌ی آنتی باکتریال تمیز کنید. حتما یک ماده‌ی ضد التهاب برای بعد از اصلاح داشته باشید تا پوست کمترین آسیب را ببیند و تغییر رنگ ندهد. سعی کنید تا چند روز بعد از اصلاح همچنان از یک کرم ترمیم‌کننده‌ی پوست استفاده کنید تا پوست‌تان آسیب نبیند و لک نشود. کوک-بولدن معتقد است «صرف پول برای خرید این محصولات در بلندمدت مثل پس‌انداز عمل می‌کند چرا که هزینه رهایی از آسیب‌های پوستی در سنین بالاتر بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.»

برای استفاده از مرطوب کننده صبر نکنید

همه‌ی مرطوب‌کننده‌ها حاوی ترکیبات کلیدی هستند که برای پوست مانند یک سد محافظ عمل می‌کنند و مانع از بین رفتن رطوبت سطح پوست می‌شوند اما از آنجایی‌که پوست همیشه با تبخیر رطوبت خود را خنک می‌کند پس قبل از هیدراتاسیون و از دست رفتن رطوبت پوست، فقط چند دقیقه زمان دارید تا از مرطوب‌کننده استفاده کنید. سعی کنید وقتی هنوز صورت‌تان کمی خیس است از مرطوب‌کننده‌ای حاوی دایمتیکون استفاده کنید. تحقیقات دکتر الکسیادس آرمناکاس نشان می‌دهد این مرطوب‌کننده می‌تواند تا ۲۴ ساعت رطوبت پوست را نگه دارد، از پوست‌ محافظت کند و هم‌‌چنان که رطوبت در پوست جذب می‌شود،خطوط ظریف روی صورت را کمتر کند (به تفاوت کشمش و انگور نگاه کنید تا اثر رطوبت برای پوست را بهتر درک کنید)

ادامه دارد…

سرم ضد پیری بافه + پپتید مس 1 درصد اوردینری

نکات مراقبت از پوست ( قسمت اول)

نکات مراقبت از پوست ( قسمت دوم )

نکات مراقبت از پوست ( قسمت سوم)

نکات مراقبت از پوست ( قسمت چهارم )

نکات مراقبت از پوست ( قسمت ششم)

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید